De stille godsverwachting

in zijn diepste kern
op – God weet –
een bewogen menselijke hand
waarmee al het gekneusde en vertrapte
weer kan worden aangeraakt
en in het licht getild;
om onaantastbaar
als een ster te schijnen.

De stille godsverwachting
brengt je in een sterke tegenstroom,
vandaag, in deze wereld.

Van hoop ondanks het onheil.
Van recht doen onvoorwaardelijk.
Van zachte kracht
als antwoord op geweld.
Van mildheid en van mededogen.

(Kris Gelaude)

Stille tijd- stiltetijd. Een moment voor jou en de Eeuwige.
In de vakantie heb je het misschien meer, juist wel of even niet aan gedaan.
Tijd genomen om tot stilstand te komen. Even leeggelopen of de leegte gevuld met nieuwe energie. Heb je ook tijd genomen, je leeg gemaakt en ben je stil geworden om te horen wat de Eeuwige te zeggen heeft? Aan jou, hier en nu en voor straks?
Misschien heb je ervaringen opgedaan waardoor je met nieuwe ogen en oren de wereld om je heen waarneemt. Blijft die ene vraag je achtervolgen of heb je een antwoord gevonden op dat probleem waar je al die tijd mee rondliep. Heb je je voorgenomen om voortaan meer tijd te nemen. stille tijd om te luisteren naar die Stem in je hart, die er altijd is, maar soms niet boven je eigen razen en tieren uitkomt.
Of mag ik je via dit stukje uitnodigen om het eens te doen. Stille tijd nemen. En geef niet te snel op, geef het de tijd. Geef de Eeuwige iets van je tijd, elke dag. Hij heeft de tijd. Hij geeft je er zeeën van tijd voor terug. En ruimte en licht en liefde en….

Wilna Wierenga