Adventskerk weer open / start Orgelzomer

Prachtige, heldere klanken uit het Steinmeyer-orgel klinken ook dit jaar in de kerk tijdens de lunch- en middagconcerten. Het eerste Alphense Orgelzomerconcert start met een uniek wandelconcert door stadsorganist Simon Stelling en Alexander Schippers met als thema ‘Vive la France’. Om 12.30 uur start dit wandelconcert in de Adventskerk door Simon en het wordt na een korte wandeling vervolgd in de Bonifaciuskerk om 13.15 uur, waar het orgel door Alexander wordt bespeeld.
Om 16.00 uur vangt het middagconcert aan in de Adventskerk. Alexander Schippers speelt op de piano, samen met Simon Stelling op het Steinmeyer-orgel. Zij spelen muziek van Gershwin met als afsluiting: Rapsody in blue.
De toegang is gratis, maar een gift in de orgelpijp wordt zeker op prijs gesteld voor het onderhoud en in stand houden van het 101-jarige Steinmeyer-orgel.

Nieuw: een speurtocht voor de kinderen. Goed rondkijken in de kerk en alle antwoorden vinden op de vragen. Laat je antwoorden controleren, dan ligt er een prijsje voor je klaar.

Ook dit seizoen zijn er artikelen te koop, zoals cd’s met muziek gespeeld op het Steinmeyer-orgel door Simon Stelling, kaarsen, pennen, prachtige zelfgemaakte kaarten. De opbrengst komt ten goede aan het orgel en de kerk.

De data van de kerkopenstellingen in 2024 zijn: 4 mei (tot 15.00 uur), 1 juni, 6 juli, 3 augustus, 7 september en 14 september (Open Monumentendag).

Tot ziens in de Adventskerk, Julianastraat 69, Alphen aan den Rijn.
De kerk is rolstoeltoegankelijk. Meer informatie? www.adventskerk.infoTel. 0172-491975